José Antonio Bonet, nou director d'Agrotecnio

Substitueix en el càrrec al també catedràtic de l'ETSEAFIV Ignacio Romagosa

Jose-Antonio-Bonet
Bonet és catedràtic del departament DCEFA / Foto: CTFC
El Patronat de la Fundació Agrotecnio ha escollit el catedràtic contractat de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agroalimentària i Forestal i de Veterinària (ETSEAFIV) de la Universitat de Lleida (UdL), José Antonio Bonet Lledós, com a nou director d'aquest centre de recerca, que forma part de la institució CERCA. Ocuparà el càrrec durant un mínim de 4 anys i un màxim de 5, renovables. Bonet substitueix el catedràtic de Producció vegetal de l'ETSEAFIV, Ignacio Romagosa, que ha ocupat la direcció d'Agrotecnio des de febrer de 2018 fins ara.

Bonet és catedràtic de l'ETSEAFIV des de febrer de 2021, tot i que està vinculat amb aquest centre de la UdL com a professor i investigador des de 2003. Doctor Enginyer de Forests i Màster en Administració i Direcció d'Empreses (Executive MBA), va ser director general del Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC) de 2006 a 2009, on també havia estat director de recerca i transferència de tecnologia entre els anys 2001 i 2007. Actualment, hi continua com a investigador. Membre del grup de recerca de Producció Forestal del departament DCEFA de la UdL, les seues línies d'investigació se centren en la sanitat i la micologia forestal, la silvicultura, la bioenergia i els espais naturals protegits.

Entre les seues prioritats al capdavant d'Agrotecnio, el nou director destaca "consolidar aquest centre de recerca d'excel·lència dins el mapa dels CERCA i optimitzar l'impacte de la investigació que hi fan els diferents grups, potenciant sinergies amb el Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida (Agrobiotech Lleida)".

José Antonio Bonet està vinculat professionalment o mitjançant càrrecs de gestió o representació al CTFC, la Fundació Terra i Agrotecnio. Va ser adjunt al president del Consell Social de la Universitat de Lleida des de l'any 2008 al 2017, membre del Consell d'Administració de l'IRTA entre 2009 i 2016 i del Board del European Forest Institute (EFI), com a representant al Govern espanyol, en el període comprès entre 2008 i 2014. Al març de 2021 el van nomenar coordinador de Recerca, Transferència, Emprenedoria i Innovació del Parc Agrobiotech, càrrec en el qual continuarà fins al juny.

Text: Premsa UdL
Imatge:CTFC