Premien un treball de fi de màster sobre el control de males herbes en soja

La Societat espanyola de malherbologia, en els seus guardons anuals

Genis-Simon
Genís Simon Miquel. FOTO: ETSEAFIV

El Treball de Final de Màster (TFM) Control de males herbes en soja a través de diferents tècniques de maneig del cultiu, de Genís Simon Miquel, graduat en Enginyeria agrària i alimentària i màster en Protecció integrada de cultius per la Universitat de Lleida (UdL), es va endur un dels tres premis que atorga anualment la Societat espanyola de malherbologia (SEMh). L'estudi de Simon va ser el millor dels quatre que optaven a la modalitat A de treballs de final de grau i de màster, dotat amb 700 euros.

El treball de Simon, actualment cursant el doctorat en Ciència i tecnologia agrària i alimentària de la UdL, avalua diferents estratègies de control de les males herbes en soja, des de les més tradicionals, com ara l'ús d’herbicides, fins a tècniques més innovadores com és l’ús de cobertes vegetals vives que es controlen en el moment de la sembra de la soja. "Aquest cultiu -explica Simon- és encara poc comú als nostres sistemes de cultiu i entre altres limitants, el control de les males herbes és un factor clau per a la producció de soja". Aquest TFM,  tutoritzat per l'investigador Ramon y Cajal, Daniel Plaza, i el catedràtic de la UdL, Jordi Recasens, ja va ser distingit amb un premi extraordinari de la UdL el curs passat. Es va desenvolupar en el marc del Projecte EU LegumeGap PCI2019-103597 cofinançat per la Unió Europea i l'Agència Estatal d'Investigació.

Pel que fa a la modalitat de tesis doctorals dels premis anuals de la SEMh, el guardó va ser per a Carlos Sousa Ortega, de la Universitat de Sevilla, per Desarrollo de modelos de predicción de emergencia de malas hierbas en condiciones de secano, una tesi dirigida pel catedràtic de la mateixa universitat, Antonio Delgado.

D'altra banda, el llibre Malas hierbas en plántula: Guía de identificación -reedició revisada i ampliada- va ser premiat en la modalitat de contribucions rellevants en malherbologia. Coeditat per Edicions i publicacions de la Universitat de Lleida i per la multinacional Bayer Crop Science, és obra dels professors de la UdL, Jordi Recasens i JA Conesa.

Text: UdL